Thursday 2 August 2012

Tipsy


Well today I have nothing much to tell I mean sebab today memang activity I class since 7.30 - 1.30 (sarawak kan so-called-oversea, so we ols class awal) , balik thought of nap but membuta sampai 4.30 lepas late zohor sambung lagi and then asar sekejap baru lah get ready for berbuka kan, anak dara zaman sekarang macam tu lah. Sangat-sangat-sangat menarik kan, tapi at least sempat juga lah I practice script for forum next week. Okay dah lupakan, pasal introduction merepoks ni. 

So I have my own theory, sleep like princess wake up like princess juga lah but in my own way. Because I practice certain things yang sangat-sangat bagus untuk diri I sendiri so now I'd love to share with uols semua supaya semua orang pun sihat dan Pwinsheshh. 

BEFORE BED TIME:


- As usual lah, uols pun mesti buat, spend a little time at washroom, face-cleansing, tooth-
  brushing, and so on so forth. Wash both kaki also ya, because slipper and floor yg we 
  used/pijak we can't guarantee kebersihan nya kan.
- Once uols keluar dari washroom, make sure uols pakai slipper tidur uols yang very cute-
  adorable-pinky-princessy-or-watevos lah kan.
- And then, now its LOTION-TIME. Doesn't matter whatever brand yang uols guna, Vaseline/ 
  Johnson Baby/ Nivea/ Garnier/ BodyShop/ Pantene (ehhhhhh?) But I prefer Vaseline they 
  have the best aroma and their petroleum jelly is suitable for human skin; sapu lah dekat 
  tangan uols, slowly urut celah-celah jari jemari runcing uols tu hingga ke siku > lengan. 
- Picit lagi sikit lotion tu, sapu pula ke lutut till ankle. 
- For ankle ke bawah sampai foot sole, boleh lah guna lotion kaki boleh dapat di any 
  BodyShop's branch / Watson (foot cream yang disahkan)/ or else mcm I guna Johnson 
  Baby jerkkkk. 
- Done with the quick foot massage, I repeat foot massage tak payah lah malam-malam tu 
  nak buat pedicure pula, the next day pun also boleh kan buat pedi. 
- So now boleh put on your socks. There are several hidden-benefits if we wear socks every 
  night. Tk hidden sangat pun, because mostly benefits dia we can see/feel dengan serta-
  merta (google for more info, jangan malas)
- But make sure lah basuh socks after 2-3days we use, bcs if too long nanti 
  berhabuk/berbacteria sama je macam pijak dirty floor. 
- And then before I tarik my comfortable blanket, I will do little exercise, actually sit up 
  jewww. 10 to 15 times. Untuk memastikan perut kita kurang kecenderungan untuk cramp 
  time tidur. (ACTUALLY NAK MAINTAIN PERUT KEMPIS HAHA
- Last, baca bismillah then baru lah krohhhhhhh kroooohhh jangan baca bismillah sebab nak 
  sambung makan cokelat/sweets sudoh.

GOODMORNING PRINCESS/PRINCE (?) :

- So, for those yang rasa dia liat sesangat nak bangun, buat lah alarm clock kat smartphone 
  uols tu sampai volume yang kuat habis. Jangan jadi macam I ni ha, girl next door yang  
  kena ketuk pintu sampai nak roboh (sometimes je kayss), sebab alarm pun tak boleh jalan 
  juga.
- Before I put off my socks, usually I akan buat another 10times sit up untuk perut kempis 
  lagi, it is somehow macam mini exercise lah. 
- And then, if hari-hari bukan bulan puasa I akan minum one glass plain water. Jadikan 
  amalan minum air masak before gosok gigi sampai tua sebab bacteria yang ada dalam  
  mulut time tidur tu bila di tolak dengan air masak ke dalam sistem dalaman, ia mampu 
  membantu kita dari segi kesihatan dan my previous teacher said, its good untuk awet-
  muda.
- Next baru lah buat cara student university/ hostel kemas katil sendiri, no bibik kan dekat 
  hostel so bila dah masuk university tu maksudnya dah melepasi 17 y.o thus pandai-pandai 
  lah jadi matang jadi anak dara suntikk/boys pun sama je kena rajin kemas bilik baru 
  identity tu lebih umphhh sikit sebab apa yang mama pesan:

"Your room is your personality, what's the matter of makeup & dressup if your room is a total mess?" (Opppssss)

- And last but not least benda important sekali! Boys and girls, please please please everytime u brush your teeth kan, please brush sekali lidah u sampai tekak sampai nak termuntah dan seluruh bahagian dalam mouth u. Seriously, this is to avoid bad-breath because u tahu lah every morning kan tk best kalau u jumpa member-member, salam peluk cium, duduk sebelah-sebelah dalam class then bila borak & gelak sakan mulut bau yuckss kan. Tkkn ada orang berani tegur punya lah percayalah, kecuali memang orang yang mulut laser sikit kan, kalau dia sindir tu mohon terasa lah. Not me not me of cozzzz. 


So, day and night kebersihan, kecantikan luaran dalaman & kewangian adalah penting!